Televisieproducent en ondernemer Leo Houkamp

9 november 2016

Posted in Woning en Tuin

Wie regelmatig televisie kijkt, die heeft ongetwijfeld eens een keer een programma gezien dat bedacht of ontwikkeld is door Leo Houkamp. Deze succesvolle zakenman en televisieproducent is eigenaar van productiebedrijf TV Media Partners, waarmee hij diverse geslaagde televisieprogramma’s heeft geproduceerd. Naast het produceren van programma’s, ontwikkeld Leo Houkamp zelf ook concepten voor nieuwe tv-programma’s. Zo heeft hij bijvoorbeeld de concepten bedacht voor Altijd Jong, Succes aan Tafel, Shopping & Lifestyle en De Succesfactor. En ook voor het succesvolle Verbouwingstrends is hij verantwoordelijk. Naast het bedenken, ontwikkelen en produceren van diverse televisieshows, is hij actief als ondernemer en ook op dit terrein heeft hij een uitstekende reputatie. Hij exploiteert diverse hotels in Azië en in ons eigen Rotterdam. Deze verschillende werelden brengt hij vier keer per jaar samen in de exclusieve borrels die hij organiseert. Hiervoor worden vertegenwoordigers uit beide werelden uitgenodigd, wat zorgt voor een high-class publiek. Dit alles resulteert erin dat Leo Houkamp een uitstekende reputatie heeft op gebied van zowel ondernemerschap, als media en tv-programma’s.

Verbouwingstrends van Leo Houkamp

Een van de nieuwste televisieprogramma’s van Leo Houkamp is Verbouwingstrends. In het programma komen diverse zaken aan bod die te maken hebben met verbouwen en met klussen. Aangezien iedereen hier in zijn of haar leven wel eens mee te maken krijgt, is de doelgroep van deze show dus erg divers en groot. Iedereen die wel eens verbouwd heeft, particulier of zakelijk, weet dat dit een enorme klus is. Er komen vaak veel meer zaken bij kijken dan van te voren bedacht was. Er moet niet alleen rekening mee gehouden worden met wat technisch haalbaar is, maar ook vindt men het vaak fijn als er verbouwd wordt volgens de laatste trends, zodat het interieur weer helemaal van deze tijd is. Precies daarom heeft Leo Houkamp dit tv-programma ontwikkeld. Er wordt ingegaan op alle aspecten van het verbouwen, waardoor het een inhoudelijk sterk en breed georiënteerd programma is dat mensen van veel informatie voorziet. Er worden iedere keer gasten geïnterviewd die veel kennis hebben op dit gebied, zoals vakmensen en mensen uit het bedrijfsleven die veel ervaring hebben met verbouwen lichten diverse verbouwingsthema’s toe. Uiteraard worden hier ook altijd de nodige voorbeelden bij getoond, zodat de kijker ook echt een beeld krijgt van hoe het geheel er in de praktijk uit komt te zien. Op deze manier heeft deze show van Leo Houkamp dus echt toegevoegde waarde voor iedereen die met een verbouwing wil beginnen.

Verschillende thema’s

Leo Houkamp maakt vaak gebruik van een indeling van zijn shows aan de hand van verschillende thema’s en dit is bij Verbouwingstrends niet anders. Iedere week komen er items aan bod in de thema’s:

  • ontwikkelingen en trends
  • vakmanschap
  • tips en tricks
  • zelf aan de slag
  • verbouwingen

De thema’s ‘zelf aan de slag’ en ‘tips en tricks’ zijn natuurlijk ideaal voor mensen die zelf graag met een klus aan de slag willen gaan en dit niet uit willen besteden aan een bedrijf. Door gebruik te maken van deze aanwijzingen, krijgen de klussers goede handvaten aangereikt om daadwerkelijk zelf aan de slag te gaan. Bij het thema ‘vakmanschap’ worden vakmensen geïnterviewd over trends en worden praktijkvoorbeelden getoond en ook in het thema ‘verbouwingen’ staan praktijkvoorbeelden centraal. Daarnaast geven diverse bedrijven en woonspecialisten in het thema ‘ontwikkelingen en trends’ een blik op de laatste woontrends. Hierdoor is dit programma van Leo Houkamp zowel voor vakmensen als voor doe-het-zelvers een erg interessante show. Om het allemaal in goede banen te leiden, heeft Leo Houkamp ervaren presentatoren aangetrokken, namelijk John de Wolf en Erik van Welzen. Zij zorgen voor een gedegen presentatie en zorgen ervoor dat alle nodige informatie over een onderwerp op tafel komt.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn