Verrassende wijnreis Roemenie

1 september 2018

Posted in Vakantie en Recreatie

Als je aan een wijnvakantie denkt, dan denk je waarschijnlijk als eerste aan Frankrijk. In Frankrijk komen namelijk de meest beroemde wijnen voor, zoals Champagne, Bordeaux en Merlot. Ik houd ontzettend van wijn en het proeven van verschillende wijnen die afkomstig zijn van diverse druifsoorten. Daarom ging ik met mijn vriend op zoek naar een vakantie waar we de mooiste wijnroutes konden vinden. Tijdens mijn zoektocht kwam ik uit bij een wijnreis in Roemenie. Ik en mijn vriend hebben altijd al meer interesse gehad in minder populaire en toeristische vakantiebestemmingen. Daarom trok een wijnreis in Roemenie direct mijn aandacht. Op de website van www.wijnreisroemenie.nl las ik over het programma en vond ik prachtige plaatjes van Roemenie, de wijnvelden en de natuur. Ik was meteen verkocht. Diezelfde avond nog besloten we om de Wijnreis Roemenie van Romtour te boeken.

Hoe zag onze wijnreis in Roemenie eruit?

Onze wijnreis in Roemenie bestond in totaal uit 10 dagen. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan. Het programma was door Romtour helemaal uitgestippeld, wij hoefden dus alleen maar aanwezig te zijn. Wat een luxe was dat. Na de eerste dag kon de wijnreis in Roemenie al niet meer stuk. Tijdens onze aankomst in een prachtig hotel gelegen in een schitterende wijnstreek in Roemenie konden we meteen aanschuiven voor een heerlijk diner. Bij iedere gang kregen we een bijpassende lokale wijn. Dat was natuurlijk meteen genieten voor een fijnproever zoals ik. De tweede dag hebben we twee wijnhuizen bezocht. Daar kregen we een uitgebreide rondleiding met uitleg over hoe de wijnen gemaakt worden. Het was heel leuk en leerzaam. Dezelfde dag brachten we een bezoek aan de wijnstreek Dealu Mare. Deze streek behoort tot de meest bekende en belangrijke wijnstreken in Roemenie. Op dag drie hebben we een wijngaard bezocht. Daar hebben we wat mij betreft de lekkerste wijnen van Roemenie geproefd. De wijnen waren gemaakt van unieke soorten, namelijk Plăvaie en Şarba. Hier heb ik meteen een paar flesjes wijn voor thuis meegenomen. Na het bezoek aan de wijngaard stond er een activiteit op de planning die niet gerelateerd was aan wijn. Dat was wel prettig voor de afwisseling. We gingen naar de bekende moddervulkanen. Een prachtig natuurverschijnsel. Het leek net alsof we over de maan liepen. De volgende dagen stonden in het teken van Roemeense cultuur, historie en de natuur. We bezochten een museum, pittoreske dorpen en kerken. Daarnaast hebben we ontzettend veel van de omgeving van Roemenie gezien. Dit maakte onze wijnreis in Roemenie helemaal compleet. Iedere avond werden we natuurlijk verwend met een diner en heerlijke bijpassende wijnen. Op dag zes hebben we deelgenomen aan een wijnworkshop en de laatste dagen hebben we overnacht op een wijndomein. Het verblijf op de wijngaard was onvergetelijk. We sliepen in een schitterende kamer op het terrein en hebben de wijngaard van binnen en buiten leren kennen.

Onvergetelijke vakantie

Voor ons was de wijnreis in Roemenie onvergetelijk. Niet alleen omdat het programma zo fantastisch was, maar ook door de geweldige organisatie door Romtour. Letterlijk alles was in de reis inbegrepen en we kwamen nooit voor verrassingen te staan. De reis bestond onder andere uit:

• Een retour ticket voor een vlucht vanaf Schiphol naar Boekarest;
  • Toegang tot bezienswaardigheden;
  • Diners en wijn (met een maximum aantal wijnen);
  • Vervoer in Roemenie;
  • Hotelovernachtingen;
  • Workshops en wijnbegeleiding.

Niet alleen vanwege de wijnen en de wijngaarden zou ik deze reis aan iedereen aanbevelen, maar ook vanwege de overige activiteiten. Wij wisten niet dat er in Roemenie zoveel prachtige natuur en dorpjes waren. De reis zat daarom vol met verrassingen.